Rosa helg helt enkelt

Den rosa dagen blev en rosa helg. Eftersom "alla" verkar tycka mindre synd om mig för min onda rygg än jag själv så länge jag inte ser till att ha rätt skor, så var det väl bara att lyda...

Lite småsnurrig efter lördagkvällens promenad med avslutande rosérace, körde jag lite söndagsshopping för en gångs skull. Och jag var helt i händerna på skosäljargrabben. Han fick för sig att jag var ASICS-addict vilket ju kan ses som lite märkligt...eftersom jag hade mina gamla insvettade ASICS i en ICA-kasse och babblade om dotterns enda möjlighet att rätta till sin pronation medelst sina svarta ASICS. Det kunde nog se ut som att jag inte kunde tänka mig nåt annat "brand" i hela världen. Så han var nog rätt nöjd när han hade omvänt mig i min skoreligiositet. Vandrade ut med ett par gräsligt helrosa Adidas istället.

Jag vet inte vad som är på gång. Jag har aldrig haft ett rosa plagg i hela mitt liv. Nu har jag kört rosa tröja, regnjacka och springpjucks, under en och samma helg, plus en del rosa vin och rosa cider.

You can call me Pink.

Kommentarer

Unknown sa…
Hahaha då kanske vi har likadana skor. Har också inhandlat ett par rosa Adidas springisar. Mest för att inte kunna skylla mitt ickespringade på dåliga skor.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden