Försenade fordon. Försvinnande fordon.

Yupp. Jag flöt upp till Stockholm. Inte flög. Kollade trafikinformationen vid 4.30-tiden och jagade upp F, precis som det var tänkt. Tåget blev nån halvtimma försenat, men det var helt OK. Det där jag skulle stanna för på kvällen blev inte av, men det gick att lura ut några nuvarande och dåvarande kollegor på lite bira i alla fall. Men gosh, var jag trött när jag kom hem, även denna gång lite försenat. Och F bestämde sig för att försöka hämta mig två ggr...

Och bilen bor fortfarande på bilverkstan. Resten av veckan är jag fullständigt billös... Jobbigt men skönt samtidigt. Ibland är det bekvämt att vara offer för omständigheterna. (Heter det så? Det blir så fel när jag läser det högt. Offer efter? Nä. Offer pga? Nä. Offer för? Eh?)

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Känns lite sorglig att inte skriva på min blogg längre. Ett stort skäl till att jag inte vill skriva just nu är att mitt ex kan följa mitt liv där. Känns inte så inspirerande att skriva om mitt liv när jag vet att han "snokar" på min blogg. Jag kommer att fortsätta titta in till dig i alla fall! Börjar nog med bloggen igen om några månader igen. Kan förmodligen inte hålla mig! Ha en riktig God Jul!

/Desirée Ullkatten

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden