Toppen!

Från 10 papp via 6 till 10 igen. Toppen alltså. Kommer att kosta det. Slutsatsen är väl att jag köpte en bil med nyinsatt skev topp... Men det kan jag ju aldrig bevisa, så det blir väl bara att hala fram de där tusingarna. Vilket år det nu blir som bilen blir klar.

Bevisa förresten. Lönesamtalet blev aldrig ett skrivet avtal, utan överenskommelsen fastslogs med ett handslag. Hur kunde jag vara så dum...? Efter alla år i det här företaget med olika chefer, obefintliga anställningsrutiner, oförberedda lönesamtal, oskrivna papper etc etc i all oändlighet. Men den här chefen är ju inte sån...! Aldrig att jag skulle tro att hon gör en sån sak med flit. Sänker den överenskomna lönen med 500 spänn alltså. Men nu står det så på lönebeskedet. Suck. Förhoppningsvis (och troligen) har det bara blivit ett misstag. Hoppas jag.

I morgon har jag semester!!! Tralala. Måste jobba lite in i det sista ikväll, men sedan ska jag vara ledig! Smygjobbar lite på fredag men är ledig ändå. Ska bli så skönt!

I morgon ska det friseras. Det sker ju inte allför ofta, så det kan få bli lite lyx såhär innan nyår. Lite slingor. Lite kaffe. Lite hårbottenmassage. Lite ny look? - Nä, det blir det ju aldrig. Både jag och frissan är hopplöst fast i gamla spår. Förmodligen kan det inte bli bättre av befintligt råmaterial...

Kom nyss från grannan. Vi har studerat BIOSet på hennes bärbara. Det är inte varje dag! Jag behöver verkligen den här uppfräschningen som det innebär att försöka förklara saker som jag en gång kunnat men aldrig därefter använt mig av. Nyttigt. Nyttigare än pizzan vi moffade strax innan BIOS...

Kommentarer

"R1" sa…
10 via 6?(Ursäkta, kunde inte motstå att kommentera såhär sent hemkommen med Vanilla Sky innanför västen)! ;)

God natt! Jag vet - Helt onödig kommentar!!!! Hej hopp!
Anonym sa…
Apropå BIOS-fippel och teknikuppfräschning: Jag tror att jag fortfarande har kvar den gamla pärmen du skrev tillsammans med Peter (eller var det rentav med Peter & Peter?) till kvällskursen ni höll... Har du själv kvar den? Kanske nåt för dig och "grannan" att gå igenom tillsammans? :-)
Ilskebyttan sa…
R1: Ja, den kanske var lite onödig. Men relevant, kanske? Ja, 10, via 6. Precis så menar jag... Siffran 6, alltså. Tusen. :)
Ilskebyttan sa…
Magnus: Tack för julkortet!!! SÅ fina! - Just det ja. DEN lilla kursen. Jag tror nog att det var Peter N som gjorde den pärmen helt själv. Vete hundan var den är. Helt rätt. Den hade varit klurig att ha!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden