Nattost

Efter det lilla krogbesöket på den helt normala AW'n igår köpte jag för en gångs skull nattamat på vägen hem. Det är väldigt ovanligt. Till skillnad från alla andra brukar jag inte alls vara sugen på nåt mitt i natten efter lite alkoholintag. Men nu hamnade jag hos Lasse på Heden och svamlade lite i luckan för jag visste bara ATT jag ville ha nåt. Inte vad.

Så råkade det ju stå en så himla gullig tjej i luckan som förstod mig precis. Hon brukade minsann inte heller vilja ha korv och hamburgare å sånt, men mozzarellasticks kanske?

ÅÅÅH vad gott och perfekt det var. Tre friterade oststänger och lite vitlökssås att doppa i. Och så slog jag till med en Dajmstrut efteråt. Satan i gatan vad smaskigt och onyttigt och onödigt och dyrt och supert.

Nu gäller det bara att inte trilla i ost- och glassfällan VARJE natt på stan...

Det blev extra roligt när vännen B blev påmind om gamla tider när hon såg min anrättning. Vår gemensamma vän A blev omtalad av många anledningar, men just det där grejen blev ett frekvent samtalsämne.

Hon åt ofta på nätterna och åt inte lite heller. Men den här gången var hon tydligen bara sugen på korv. Så hon begärde att få "fem körvar i e lödda!!!" på bestämd Resö-dialekt. Idag kanske det i dessa LCHF-tider inte hade varit så uppseendeväckande, men då, för 20 år sen, var hon faktiskt tvungen att argumentera ganska länge med korvsäljarmänniskan innan hon fick sin lilla kartong med fem korvar och senap i ena hörnet. Tror hon fick betala 11 spänn per korv till slut.

Lite åt det hållet såg min ostlåda ut igår. Men jag behövde inte ta i alls för att få den just så. Och den var jämrans mycket godare än de där korvarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden