Nya upptäckter

Prestige. Är det nåt ord som retar mina kräkreflexer så är det just det. Prestige. Jag förknippar det (kanske felaktigt) med osäkerhet, tuppfäktning, revirpinkeri och konflikträdsla. Jag har nog fortfarande inte träffat nån som agerar färgad av prestige, utan att också visa något av de där extra tillbehören.

Det tar ett tag innan man ser mönstren, hör tonläget och ser gesterna. Anar fulspelet. Spelet som pågår trots snack om kollegialitet, lojalitet och takhöjd.

Nu börjar jag skönja något. Absolut mycket mindre än jag har varit med om förut, men konturerna blir skarpare på vissa, lite för varje dag.

Det är intressant att observera människor i samspel. SÅ intressant. Nu ska jag bara se till att hantera mig själv i samma samspel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden