Snurr

Jag gillar verkligen mitt jobb. Trots att jag bara varit anställd i några månader. Det har aldrig hänt förut att det har känts så bra så fort.

Men man blir ju snurrig. JAG blir snurrig. Tänk att man såhär - medelålders å allt - fortsätter att lära sig nya saker varje dag. Och varje ny grej snurrar till det lite i min skalle tills jag har gjort samma grej en gång till och den inte är ny längre. Men gah! vad trött och matt jag blir efter såna här dagar när allt kan gå fel och jag kan behöva stå till svars lite här och där. Inte så att jag bär hela ansvaret - såpass mycket längre har jag kommit i min syn på mitt jobb och liv - men vissa kunder kan få hela dagen förstörd om jag inte tänker i rätt ordning och sen gör saker lika kronologiskt.

Då är det så skönt att man har kollegor som man kan be om hjälp. Och som tar hand om en och ger hjälp när man ber.

Bra ställe det här. Jag ber och jag får. Nästan som vore jag religiös.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden