Feng shui i en låda

Fick ett ryck när jag kom hem och skulle ställa ner det nyinköpta kaffet i världens rörigaste skafferi-låda (vi har inget skafferi - men vi har lådor...). Ut med allt. En massa lösviktste från dackefejden och smulor 'en masse', kom sig ut och upp på bänken. Teet fanns i sisådär tio plåtburkar. Sådana tar ju ingen plats, ähum. Speciellt när man inte använder det som finns i dem. Hu. Det åkte ut. Alltihop.

När jag hade fått ner det som var kvar att sätta ner, blev det liksom tomma ytor. Skulle jag ropa ner i lådan skulle det eka.

Men jag tror inte att jag gör det. Skulle kännas så konstigt att sätta sig på huk i köket och hojta nåt käckt mellan bulguren och den rostade löken...

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt att få gjort sånt! Jag har själv gått och tyckt att jag borde städa vår avfallslåda. En stoooor låda med sortering, kompost etc. Men har lixom inte haft lust. Nu fick jag det! Tack!
Hälsningar Anna

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden