Otränad

Öööhhh...sicken dålig kondition jag är i. Idag gick Säveloppet. Ett publikfyllt jättejippo med kändis-speaker och många sponsorer. Eller? Njae. Inte riktigt. Vi var väl ett 50-tal som sprang och gick runt en 5,4-kilometers-bana i skog och mark. Vissa klenisar sprang 2,2 km också, men jag! Jag som är så vältränad och som ofta syns löpande och stavgående (jaså, var det förra året?) skulle ju fixa den långa rundan på en hyfsad tid. Not.

Efter 200 m hade jag andnöd och höll på att ge upp. Satan, så dåligt. Jag som har kunnat springa 8-9 km utan att stanna. Vad var detta...?

Insåg att jag behövde sänka ribban lite och började gå fort istället. Hamnade bakom den som var bakom den springande klungan. Och före stavgångarna... Jag höll distansen till tjejen framför hela loppet - ibland lunkandes, men oftast gåendes. Käcka funktionärer dök upp bakom kurvor och kullar och hejade på friskt. "TYST!" hade jag lust att säga, men så ouppfostrad är jag inte.

Kom i mål som sist av de "springande" och de där 20 som orkat vänta, skrek och jublade när jag gjorde sista rundan runt planen och in i mål. "Bra sprunget!" sa en av de ansvariga för arrangemanget. Tss. Pyttsan. Det var det ju inte.

Men jag tog mig runt. Dottern skulle ha varit med. Hon ballade ur igår. En f d granne skulle kanske varit med. Hon sa nej en timme innan loppet. Gissa om jag hade en massiv lust att balla ur jag också... Men jag åkte dit. Tog en nummerlapp och betalade 20 spänn. Gjorde bort mig under uppvärmningen och tog mig runt.

Det känns faktiskt skitbra i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden