Jepp

Insåg när jag var på väg hem från jobbet i fredags, att jag skulle tillbringa fredagkvällen ensam framför TV'n. Inte för att jag lider så mycket av ensamma kvällar hemma, men det fanns ju alternativ. Jag ringde hem till mamsen och kollade om de var hemma. Svängde in om mitt eget hemma, släppte in alla katterna, fyllde på kattmat och vatten, packade några nödvändiga attiraljer och fortsatte sedan färden norrut. 1,5 timme senare klev jag in i barndomshemmet, kliade ett par glada hundar, och blev sedan bjuden på färska räkor och vitt vin. Sämre kan man ha det.

Idag klämde jag in ett besök hos lillebror med familj. Fick veta att min brorsdotter (snart 4 år) önskar sig en ponny i födelsedagspresent. Kände mig tvungen att intervjua henne lite extra om just den önskan. Vi kom fram till (efter några "Är det en stor ponny?"- "Mellanstor", "Har den vingar?" - "Jepp", "Kan den flyga?" - "Jepp", och några andra liknande frågor) att hon önskar sig en My little pony, lagom stor för henne själv, som har vingar och kan flyga, horn i pannan och olika färger i "håret".

Hmm. Undrar var man hittar en sådan... I Neverland?

Kommentarer

HL sa…
På Toys'r'us finns stora hästar, både med och utan horn, kan dock inte grantera att de flyger...

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden