Snor

Ibland skrivs det tätt. Ibland skrivs det glest. Nu blev det visst glest. Och det lär bli det de närmaste dagarna också. Berättar sedan.

Igår åkte jag tåg i 6 timmar för att vara i Stockholm och agera guide för ett par stackars färö-bor i 4 timmar... En ren social vistelse nästan. Hann väl göra lite nytta men det mesta gjorde jag sen på kvällen. Mellan snörvel och snor. För på tåget hem, när jag nästan läste ut denna:


...blev jag så snorig. Och det fortsatte. Och idag när jag vaknade var jag riktigt virusangripen. Stannade hemma och jobbade framför TVn. Inte supereffektivt, men minst lika bra som att sitta på kontoret och längta hem.

Har alltså tyckt synd om mig idag. Somnade i soffan med Kasper på magen och jag tror att vi sov i nästan två timmar. Han hade nog gärna fortsatt, men det var liksom nödvändigt att laga lite mat.

Förresten. Boken. Jag har tidigare pratat mig varm för författarparet Roslund & Hellström, efter att jag läst Edward Finnigans upprättelse. Det var den senaste boken i raden. Sedan har jag gått baklänges via Box 21 till Odjuret, som var deras första. Lite knasig ordning, men det verkar funka bra. Och det är fantastiskt bra böcker.

Kommentarer

Anonym sa…
Krya på dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden