Basket

Jag shoppade på Öland. Såklart. Priset kanske inte framkallar känslan av fynd, men att jag hittade dem mitt i ingenting (när vi skulle kolla kartan för att grannarnas GPS slutade att funka) kändes ändå som ett fynd. Den ena är för blank och ser för ny ut, men det går väl att ordna.

Den stora har redan invigts. Fylld med grillattiraljer bars den över gräsmattan i söndags. Den lilla är en "flaskkorg" - ifall det inte riktigt framgår av bilden.


Men detta var inte det enda. Jag är fånigt förtjust i Yrjö Edelmanns tavlor - och se. Där fanns ju en utställning på självaste Strand. Den stora tavlan kostade 168000 - och den köpte jag inte. Men efter lite väntan och försök att telepatiskt få fram "har-du-inte-något-billigare-och-mindre-äkta" till försäljerskan, kom en affisch fram som kostade 200 kr. Bra början på min kommande Edelmann-samling, tänkte jag, och slog till. Har inget kort på just mitt exemplar, men den ser ju ut ungefär såhär:



Kommentarer

Anonym sa…
Åva,va avundsjuk jag blir på dina fina korgar! De har precis det rätta "korgstuket".När du hittar nåt sånt skall du alltid köpa trippelt. Till dig, mig och Ingrid.
Ilskebyttan sa…
Haha. OK. Det var en ny lärdom. Ska tänka på det i fortsättningen!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden