Semesterslapp

Semester = bloggtorka. Eller nåt. Jag har nog fullt upp med att vara semesterfirare utomhus, så det där med blogg händer lika lite som jogg den här sommaren. Förra året skröt jag ständigt om mina springturer. Ha! Trodde att jag bytt livsstil. Att jag fått in springandet som en naturlig del av vardagen. Ja, tjena.

Dock. Det händer en del här hemma. Målandet är i princip klart. F bygger tak så det snöar spån. Dottern rider och fyller år om vartannat. Det dricks en del vin. Äts en del grillat. Äts en del ostbågar och annat kroppsbyggande också. Men det är gott.

Kräftskivan som vi skulle åkt på förra veckan (ja, till Småland) blev ju snopet inställd och det tog en bra stund för oss att tänka i nya banor. Lite Liseberg och egen liten kräft- och räktillställning hemma i köket funkade ganska bra, trots allt.

Har varit vid vattnet ett par ggr för att de stackars barnen ska få doppa sina kroppar. Känner att jag är en ganska OK mamma de gångerna...som uppoffrar mig så. Tog ett kort utan att lyfta mig från badhandduken:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden