Pyyyyssss

Min bil började bete sig skumt för ett tag sedan. Insåg relativt snart att det var ett hjul som var lite pruttigt. Kunde inte behålla luften. Pyste. Eller pös. Jag tjoffade i lite luft (konstigt att de där kompressorerna på mackarna aldrig har tillräckligt förresten) och efter några dagar började ratten "ha sig" igen. Och så pumpade jag i mer mackluft och körde tills det började vingla igen. Och så har det hållit på i ett par veckor.

Så i morse tog jag ett stadigt tag i kragen och svängde in till Gummigubben. Vips var jag inne i hallen med bilen och en grabb plockade av hjulet. Jag försökte förklara symptomen lite extra, eftersom jag förutsatte att detta var ett svårt fall. "HUR skulle han kunna hitta det där lilla hålet?" "Och tänk om ventilerna kan krångla på samma sätt som på cyklar".

Han glodde bara på mig lite och fortsatte greja. Så snurrade han runt hjulet ett varv, pekade på däcket och frågade:

- Varför har du en skruv där?

Hmm... Tja. Well. Tänkte att det var ett bra ställe...

Kommentarer

Fredrik sa…
Då var den i alla fall inte lös, skruven..? Ersatte gummimannen skruven med en plugg då, eller?
Hiihii...kan se honom framför mig...skrattade högt åt din historia! Kram!

PS kunde varit jag, skulle inte heller letat skruv!
Ilskebyttan sa…
Fredrik: Ditt vitseri gick som bekant inte hem. När jag skulle betala och kassamannen undrade vilken behandling min bil hade fått, ropade däck-grabben "EN PLUGG!!".
Cornelia: Tack. Jo, jag skrattade fakstiskt högt inne i däckhallen. Skönt att veta att fler är ungefär som jag... :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden