Kräftvals

Har tyvärr inga kort (eftersom jag inte höll i kameran), men vi hade kräftskiva under det nya taket i lördags och det blev ju himla bra. Vi kunde sitta ute hela festen och slabba med de rosa djuren.

Även de (inte så rosa) lurviga djuren ville vara med på fest. Det luktade så gott i nosen...

När folket hade gått hem till sitt försökte jag lära min - något onyktre - man att dansa vals. Det gick inte alls. Vi lekte följa John. Jag marscherade. Jag stampade med fötterna på taktslagen. Jag förde. Jag sjöng. Men nä. En gammal trummis, som gör syntmusik, och inte kan känna taktslagen i kroppen... Konstigt. Var nånstans mellan armarna och benen slutar rytmen? Trumma med händerna går ju. Men inte stampa i samma takt.

Undrar hur det skulle gå om valsen dansades gåendes på händer...?

Kommentarer

Anonym sa…
Hahah, skulle vilja vara en överlevande liten rosa kräfta och se på er, när festen var slut!
Ilskebyttan sa…
Ähum, det var nog tur att ingen såg oss. Men det var roligt. Eller...åtminstone hade JAG roligt... :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden