Bör men inte gör

Sov till 10.30. Hmpf. Skulle ju gå upp och vara aktiv i det nya vårvädret. Släpade mig upp, löste melodikrysset, åt nåt slags frukost. Åkte till alla mina ärenden. Först apoteket. Hittade inte maskmedlet och var tvungen att fråga. "Ja, det har vi bakom disk", sa hon. Hmm. Vad tror man? Att någon ska sno det som tilltugg till helgen? Iofs kostar det en slant. Typ 42 spänn per tablett - så det kanske finns ett habegär knutet, även om man inte har katt.

Försökte f ö stoppa i Lakrits ett piller när jag kom hem - men han gillade inte det alls. Det lät han mig förstå. Har rivmärken och blodspår på armar och händer fortfarande. Får försöka igen när assistenten (som kan rulla in kissemissen i en handduk) kommer hem i morgon.

När jag kom hem efter några timmar, hade jag en massa "borden" i huvet, som vanligt. Men jag hängde en tvätt och la i en ny. Sen tog jag fram några ostbitar och korvar, lite Vinho Verde och en bra bok. Satte mig i solen på verandan och läste. Och läste. Och läste. Den är väldigt bra, boken, och jag har definitivt skaffat mig en ny skribentfavorit. Länk till hennes blogg läggs till i marginalen.

Nu ska jag steka lever. Får väl se hur det går...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden