Still grass-widow

Nu har man varit i storstaden igen, längre än vanligt. Möten, möten och möten. Utvecklingssamtal med chefen. Diskussioner med leverantörer. Lite bra. Lite dåligt.

Nu är man ensam hemma IGEN. Medan jag var i Stockholm kom mannen hem från USA och packade om väskan för att dra till Bryssel.

Den här gången på nöjestripp iofs, men jag är nästan mest orolig för den här resan. Min gamla (nåja) pappa är ju med! Tar de hand om honom? Han kanske blir trött. Han kanske inte har samma rytm som de andra. Om de andra har någon rytm, vill säga. De har ju inte rest tillsammans någon av dem. Det går nog bra. Pappa gillar belgisk öl. Det har han fått. Han gillar att gå ut tidigt och spankulera runt i semesterorten. Det har han fått. Han behöver vila ibland. Det har han fått. Han gillar god mat. Det har han fått.

Jag ska nog inte bekymra mig så.

Men jag börjar prata med mig själv här hemma nu. Kom hem, F.

Kommentarer

Fredrik sa…
Kommer hem snart! Saknar värstans!

Och din gamle far vill hit nästa år också, så han vantrivs nog inte alls.. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden