Första vårpromenixen

Jag har väl glömt att berätta om min promenad i tisdags? Helt fantastiskt. Kom hem till ett tomt hus, lite matt efter arbetsdagen. Fastnade framför datorn och försökte manipulera mig själv med tankar om att det nog snart skulle bli mörkt och att jag nog inte skulle orka nåt annat än att gå och lägga mig. Har ju inte rört mig på så länge att jag säkert skulle dåna av utmattning...

ÄNDÅ! Ändå tog jag på mig underställ, träningsbrallor, sport-BH, några lager tröjor, en nyladdad I-pod och GICK UT! Jag trampade på i rask takt i åtminstone 40 minuter. Med rask menar jag bestämda steg i takt med "15 minutes of fame" (Karl Bartos) eller "Personal Jesus" (Depeche Mode) t ex. Hur härligt som helst. Blev inte andfådd - bara pigg och danssugen. När jag kom hem var det fortfarande ljust, och jag gav mig i kast med rabatten med alla sina ledsna, torra pinnar som behövde forslas bort. Härjade där i säkert en timme, fortfarande med musiken i öronen. Katterna hjälpte till lite också.

Jag somnade nöjd med mig själv sen...

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt, det är såna spontana promenader som ofta blir skönast!
Hoppas du haft en go helg

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden