På stället spring

Maken väntar ivrigt på min recension. Jag fick ju en leksak i fredags. Inte bara jag, men mest jag. Äntligen ett TV-spel som är lite nytta med. Och samtidigt roligt. Och irriterande. När man inte klarar utmaningarna, alltså.

Och jag som inte har vägt mig på flera år, blev liksom automatiskt invägd. Det var väl ungefär som jag trodde, faktiskt, men jag måste försöka att låta bli de där siffrorna. Man kan ju bli knäpp för mindre. "Du har gått upp 0,2 kg sen igår kl 14.23. Varför det? Är det snacks? För mycket alkohol?" Etc etc. Och efter en stund påpekar apparaten att det är helt normalt att variera 1 kg upp eller ner över dygnet. De där viktnuffrorna måste jag nog radera ut minnet dagligen... ;-)

I övrigt är det skitkul, helt enkelt. Det finns yoga-övningar, aerobics, styrketräning och balans-övningar. Det krävs att man balanserar kroppen och lägger styrka och tyngd på rätt ställe. Man kan jogga på stället också. Om man springer om "haren" får man jaga en hund istället. Visst sjutton ska man gå UT och röra på sig, men om man gör det också då? Jag har faktiskt sprungit ute bland grisbajs, vitsippor och kohagar idag. Då kan man få utmana sig mot en och annan tecknad figur som skjuter fotbollar på en eller nåt annat trevligt. Inomhus. Ibland.

Wii Fit, alltså. Väldigt roligt.

Kommentarer

haha...låter som en kul grej!
Anonym sa…
Låter skitkul! Fast hos oss hade det nog bara varit kul ett tag.. för jag tröttnar så fort.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden