Diverse trafikupplevelser

Tack P, för tipsen om html-felen i förra inlägget. Det funkade till slut.

Idag har jag varit i storstaden igen. Började bra...

Tåget var försenat redan från avgångsperrongen, pga att man hade "tekniska problem" med numreringen av vagnarna. Folk sprang hit och dit i ett förvirrat myller. Det är liiite ovanligt att se sådana "ocoola" beteenden just vid 6-tåget. De rutinerade PC-väsk-bärande resenärerna brukar ha järnkoll på var de ska stå och när de kan öppna dörrarna. De brukar stå där och glo rakt ut i luften med en tom, lite trött blick. Men idag var det annorlunda... Det slutade med att tåget blev 45 minuter försenat.

Nå. På tal om konstiga kollektivrese-upplevelser. I lördags när jag skulle hem till vischan (som jag bor på) var jag sååå ordentlig. Jag beställde bussen (som man måste) i god tid. Jag lämnade sällskapet så att jag hann med rätt spårvagn för att komma vidare över bron med nåt annat färdmedel. Hoppade av vagnen och spanade efter nästa åkdon. Såg en med destination i närheten av dit jag skulle, så jag hoppade ombord. Lite vardags-edge sådär. Men ACK vad jag ångrade mig några minuter senare. Den körde ju inte ens förbi den hållplats där jag skulle av (där nästa buss skulle gå). Den bara fortsatte, och fortsatte och fortsatte. Långt ut i mörkret...

Hoppade av vid nästa hållplats, arg som ett bi. Började gå. Fort. Det var mörkt och jag var ensam, och lite osäker på hur jag skulle gå. Men hade någon kommit för att råna eller överfalla mig (tanken slog mig) hade jag slagit ner personen i ren ilska. Kom fram till busshållplatsen tre minuter för sent. Ringde efter en taxi och chauffören hade medlidande när jag berättade min "story". När vi kom fram till hållplatsen för den beställda bussen (tre km före hemma) stod den kvar! Och taxichaffisen kände busschaffisen! Taxin stannade mitt i vägen, jag betalade halvvägs inne i bilen, morsade på båda förarna, hoppade in i den lilla bussen och åkte (gratis) den sista biten.

Och sen var jag (pust!) hemma!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden