Ett matinlägg, konstigt nog.

Antagligen är ingen intresserad, men för mitt eget minnes skull nämner jag ändå att jag lyckats laga god mat alldeles på eget bevåg. Det tillhör inte vanligheterna. Tyvärr definieras ordet "god" lite olika, så det är nog ingen mer i hushållet som skulle hålla med mig.

Men jag stekte alltså lever igår, efter att den legat i mjölk i ett par timmar (det hade jag läst att man kunde göra för att få bort den fränaste smaken). Stekte lök och levern i skivor. Hällde på grädde, salt o peppar, lite vin, lite fond och en nypa granulerad vitlök. Lät det puttra och åt det sedan med vitkål och lingon. Fantastiskt gott och nyttigt! Det var ingen hit att dricka rödvin till - det hade jag ju kunna räkna ut med en viss del av kroppen - men i övrigt var det succé.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden