Buskflytt

Idag kommer de hem, Brysselgrabbarna. Antar att F är lite mosig nu efter allt resande. Hoppas att han kan stanna hemma ett tag nu. Och hoppas att pappa tyckte att resan var OK. Det ska bli kul att se dem ikväll. Ska hämta dem vid flygplanshållplatsen. Det känns ju lite bekant. Har varit mer på Landvetter de senaste veckorna än jag varit i resten av mitt liv... ;-)

Idag har jag grävt hallonpinnar. Pust! Fattar inte att man måste bli så trött av fysiskt arbete i solen. Och inte är det färdigt än. Ska samla lite kraft en stund - och se om jag orkar fortsätta. Åtminstone med bortforslandet av den taggiga pinnhögen. Sen ska jag kanske gå till angrepp mot grannarnas rabatt. De ska slänga sina två rhododendron-buskar - och varför inte "slänga" dem på vår tomt? Egentligen behövs det mer jord runtomkring, men det kanske man kan lägga på efteråt. Känner på mig att det aldrig blir gjort annars. Rhododendronflyttandet alltså. Har ju en vision om hur de små taniga buskarna trivs som aldrig förr bland våra hallonrötter och blir stora och snygga och imponerande som värsta azalea-dalen...

Drömma kan man ju...

Kommentarer

Blir säkert superbra! Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden