Huvudvärk

Inte blir det blogg varje dag, det märker vi ju...

Idag är det huvudvärk. Känner mig lat och trött och låg. Vill inte göra så mycket mer än att läsa en bok. Men jag har ingen som jag inte har läst. Det regnar ute och det är söndag. Alltså ska man jobba i morgon igen. Borde en massa, men vill inte nåt. Men jag kanske inte måste.

Hämtade hem Frida från ridlägret idag. De hade uppvisning. Min lilla skrutta på den stora hästen. Hon var jätteduktig såklart, och fick en rosett. Men att vara på ridläger var inte bara en rosdans för en sån liten tjej. Det fanns ju större tjejer på lägret som trodde att de låg i lumpen. Eller nåt. De hade låst in småtjejerna i stallet, babblat hela nätterna och hållit dem vakna och så småningom eskalerade taskmörtarna i sina tilltag. De var chokadsås i sängarna, de hade doppat Fridas händer i vatten när hon sov för att hon skulle kissa ner sig. En annan hade fått ett glas vatten i handen när hon sov och hällt hela glaset över sig. Och det var säkert mer som inte avslöjades. Min spontana reaktion innerst inne var att gå och skälla ut någon. Men när jag hade tänkt en stund, insåg jag att det nog bara har varit en veckolång lektion i livets skola. Det är så det är. Man tvingas lära sig tidigt att människan är egocentrisk, primitiv och gruppstark. Tyvärr. Life's a shit, and then you die...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden