Husdjursbuffé

Glömde ju berätta om kattmaten.

Vi har kört en strategi de senaste veckorna för att få katterna att inte äta så mycket. Det blir dyrt och de blir feta, när maten står där och lockar.

Så jag köpte äcklig mat.

Trodde kanske inte att den var SÅ äcklig, dock. Man kan nog kalla det självsvält, det som våra stackars lurviga familjemedlemmar har hållit på med ett tag. De vägrar fullständigt att äta från skålen med Eldorado-mat...

Så jag föll väl till föga, då'ra. Jag köpte en vanlig påse. Å jämrans vad de åt! Som om de inte fått mat på flera veckor. Men det hade de ju. Tyckte jag.

Hur som helst tänkte jag inte låta den äckliga maten hamna i komposten sådär utan vidare. "Jag blandar!", tänkte jag. Tänkt och gjort. Hällde i den goda maten i äckelmatsbehållaren och började skaka. "SKWOISCH!!!" Locket åkte av och kattmaten åkte ut. Över hela köksgolvet...

"WOW!", såg katterna ut att tänka. "En jättestor matskål!" "Som man kan gå i!"

Jag sopade ihop så mycket jag kunde med katterna hängandes i sopborsten. De fick sig nog en och annan råtta i högen som till slut hamnade bredvid de ordinarie matskålarna. En och annan dammråtta, alltså...

Kommentarer

"R1" sa…
Ha, jag visste det! Eldorado har (misse)lyckats!
Hörde från en kompis i, (hmm), branschen att... hör och häpna!

-"Eldorado har som slogan att det skall vara tjänligt som människoföda".

Det behöver inte vara gott alltså?

-"Eldoradoprodukterna erbjuder en enklare kvalitet till ett pris som är 20-40 % lägre än marknadsledaren". Ett citat saxat från Hemköps hemsida.

Visst, dåligt skall inte kosta pengar! Vilket katterna har fattat för länge sedan! Dem lurar man inte! Estrella vicknings chips skall det va! ;)
Ilskebyttan sa…
Mmm, somliga straffas med en gång. Visste väl egentligen att det inte skulle funka. Snålheten bedrog visheten än en gång. Fr o m nu får de väl få den där goda maten igen då'ra.
"R1" sa…
Camembert,Cambozola och dess vänner verkar fungera bra!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden