Leende guldbruna ögon...

...hette filmen som jag släpade med min make på ikväll. Tre timmar lång. Men tre timmar kan kännas mycket längre än de här. Det vi fick se var världspremiären för en miniserie som ska börja i SVT den 26/2. Se den! Den satte sprätt på många fördomar och tränade många skrattmuskler. Man får inte må alltför dåligt av dansbansmusik, bara. Lite krydda såhär på premiärdagen var att skådespelarna var på plats. Man kände sig lite VIP när man såg dem på film och sedan applåderade åt dem IRL på scen. (Fatta hur många förkortningar jag kan...).

Helgen var hektisk. Det blev städat trots allt. När det var som finast ute, svettades jag, moppen och dammsugaren. Det som är tacksamt med att städa när man har fem katter, ett marsvin, en kanin och fyra mer eller mindre långhåriga människor i huset, är att det syns när man har städat. Det gör verkligen skillnad...

Och tjejernas fotbollscup gick lite bättre än den förra cupen. Nu vann de åtminstone en match av tre.

Snart läggdags. Lär väl nynna mig till sömns med nån svängig dansbandsdänga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden