Kvinnor, män och shopping

Nu har man varit en ärbar kvinna i en dryg vecka. Ett antal närstående personer har blivit informerade på olika sätt (via Australien bl a) och det flesta har väl reagerat positivt, tror jag... Nu är det ju inte för deras skull vi gjorde det, men det är enklare om de är med oss på tåget, liksom. Idag kom svärmor med jättefin present och hemgjorda semlor. I fredags fick jag blommor av luriga kollegor. Roligt! Kanske vi borde göra nåt mer särskilt som fler kan delta i, men det får nog bli senare. En stor fest kanske?

Jobbveckan har varit riktigt rolig, för en gångs skull. Det var länge sen jag kände den där lusten att gå till jobbet men nu har den äntligen kommit tillbaka. Efter några år av sorger och bedrövelser. Känner att jag åstadkommer saker, att människor runt mig har förtroende för att jag gör det jag ska, och vårt lilla team börjar bli riktigt bra. Det kunde man inte tro för 1-2 år sedan...

Igår åkte vi till Ullared. Precis när stormen och snöfallet tog i som värst, gav vi oss ut på vägarna tillsammans med grannarna. Trafikvarningarna duggade tätt på radion... Men det gick bra. Det handlades och handlades och handlades... Mest till barnen. De gillar att plocka till sig kläder utan att behöva höra att det snart är födelsedag eller att det nyss var jul och att "den var för dyr" etc. Här kan de få TVÅ par byxor OCH en snygg mössa OCH några hovkratsar utan att man blir ruinerad. Och visst. Jag plockade till mig lite av varje jag också. Hygienartiklar, kuddar, ett våffeljärn och en locktång t ex.

På tal om nåt helt annat. Lyssnade på radion förut. När man åker svart Audi får man alltid P1 sig till livs. Och ibland är det mer intressant än tråkigt. Idag intervjuades en man (återigen) om skillnaderna mellan män och kvinnor och varför män lever mer farligt och på gränsen än vad kvinnor gör, och därför dör tidigare. Den intervjuade drog slutsatsen att det handlar om primitiva stenåldersinstinkter som ger män som ska ut och jaga, försvara familjen och bygga bo - samt kvinnor som är skapta för att ta hand om hemmet och barnen. Va f-n? Vi pratar utveckling, evolution, mutationer och en intelligent människovarelse som kan stå över de biologiska gamla egenskaperna - men så fort man ska förklara männens dumdristighet, omogenhet och bristen på jämställdhet, så har plötsligt inget hänt. Vi är fortfarande kvar på Cro Magnon-stadiet för då blir det så enkelt att förklara. Baah!

Kommentarer

Anonym sa…
Locktång?? Det ante mig att de där lockarna inte kan vara naturliga.
Eller det är kanske maken som behöver "krusas" till litet?
Ilskebyttan sa…
Joodå, de är så naturliga att man blir galen. Men det finns vissa barn som vill leva lite krulligt ibland. Och visst kan maken behöva krusas lite.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden