Svartöga

Japp. så är det. Bilen är hemma igen. Inte hemma hos mig utan hemma hos sig. På bilverkstan. För den måste ju känna sig mer hemma där än här. Det var nog för att den saknade grabbarna på verkstan så mycket som oljelampan blinkade, trycklarmet pep och den mumsiga, smältglassliknande geggan vällde upp ur expansionskärlet. För det kan väl inte vara så att bil-lagarna har missat nåt? Nä... Igår ringde de och sa att min bil ska åka fram och tillbaka till Sätila några dagar. För att den ska åka vanligt så att den reagerar som vanligt. För det räcker tydligen inte med hur den reagerar när jag kör den. Det är nog inte på det vanliga sättet. Eller nåt.

Kommentarer

"R1" sa…
Usch, vad tråkigt!
Var glad att inte framrutan lossnade och höll på flyga av. Det gjorde min!
Ilskebyttan sa…
C: Ja, jag läste det. Du har rätt. Det finns sånt som är värre - och du verkar råka ut för många sådana värre saker förstår jag...

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden