Målare

Bättre sent än aldrig, klyschigt talat. Jag återupptog köksmålandet idag! Bara ett halvår senare... Visst. Slappt! Kasst! Men nu gör jag det! Det är bra av mig, tycker jag. Det värsta var att det var så länge sen sist så jag hade glömt hur många lager jag målade. Får väl chansa.

Idag fick äntligen Grannan beskedet från det nya jobbet. Beskedet som hon skulle få, så klart, men inte fick precis den dagen hon trodde och på det sättet hon hade tänkt, vilket satte igång en himla apparat i hennes hjärna. Trots att jag försökte tala om för henne att det inte handlade om OM utan NÄR. Så idag blev det lite skumpa. För det är hon värd.

I morgon ska det ut och gås kl 06.30. Och hur vi än gör och bestämmer, så får man spe och hån. Tränar jag inte så är inte det bra. Tränar jag, så är inte det bra. Och tränar jag fast på andra tider än vad som står i boken om det normala tränandet, så är inte det bra. Hur ska 'i ha't?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden