Var det champagnekorkarna som small så?

Gott nytt år! Det gick ju bra det där också. Alla kom, alla åt och alla höll på att blåsa bort i stormen.

Som tur var var det ingen som gjorde det - bara ett par champagne-glas. Men det är ju världsliga saker. Maten var god-godi-god-god, barnen var ganska snälla och den stora Leffe gick åt. Kul!

Gräsmattan ser ut som ett slagfält i gryningen. Det ligger raketrester och avfyrningsramper utspridda över hela trädgården. "Hade vi fäst, eller?"

Man måste stanna upp och vara tacksam ibland. Tacksam för att vi bor bra, mår bra och har många bra vänner. Jag är usel på att underhålla kontakterna med mina vänner, så det är tur att det finns några kvar. Man behöver dem - vad man än tror och kan inbilla sig ibland. Så, tack alla, för att ni gjorde nyårsfirandet till en bra kväll! Igen!

Kommentarer

Här har du en annan gammal bekant!
Ilskebyttan sa…
Trevligt att se dig igen. Gammal bekant är du nog om man med det menar någon som jag kan identifiera m h a skrivsätt, livsmål och andra ledtrådar. Och identifierat tror jag att jag har gjort. Hoppas att du får ett riktigt gott nytt år, både i och utanför "cyber", både med och utan date.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden