Lat, vrickad och bra på att gå

Nyårsdagen tillbringades i soffan. Hade liksom bestämt mig för att nyårsdagen är en dag för soffa, TV och snacks. Så jag placerade mig i soffan framför TV'n, med jordnötsringar och ostbågar från festen. Blev rastlös av att ligga där och jordnötsringarna var jag inte ens sugen på (men åt såklart ändå) och det var inte så mycket på TV'n heller. Men kvar låg jag. Hur f-n är man funtad? Rubbad? Spelar inte med full kortlek? Hissen går inte ända upp? Inte alla hästar hemma i stallet? Inte den vassaste kniven i lådan? Nåt måste det ju vara...

Idag har jag gått på stan. Min nya hobby. Jag letar fortfarande efter kläder som inte sitter åt och inte visar hud och inte är tält. Det är svårt. Flanerade bland märkesbutikerna i NK och försökte se ut som en som brukar handla klänningar för 7 papp. Gick väl sådär... Så det jag kom hem med var inhandlat på H&M. Tre timmar på stan för att handla två blusar på H&M... Jojo. Men jag försöker i alla fall!

Sen hann vi faktiskt motionera också, jag och grannan. Vi gick fort som tusan idag. Stavarna susade och vi hann runt på 50 minuter. Det brukar ta 55. Men det var nog bara för att vi skulle bli klara nån gång, för så himla ROLIGT är det inte. Men vi känner oss attans duktiga när vi är klara. Så det är väl det man måste ha i minnet. Inte flåset och pustet utan "hej-vad-vi-är-bra"-känslan som kommer sen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden