Aromatiskt

Idag var det helgdag. Väl? OK, arbetarnas dag, men ändå helgdag. Som är vilodag, eller hur?

Well. Min dotter har inte tagit in det där riktigt. Jag fick order om att köra henne till stallet kl 9. Sen åkte jag hem och väntade på att hon skulle ringa. Kl 14 var hon klar och jag hämtade henne. Bilens passagerarsäte har numera en extra klädsel. Av hästpäls.

Nå. Kl 16 var det dags igen. Till ridskolan. Jag sprang en flåsig (och ryggontig) runda, medan hon tränade på hoppning. Sen stress hem igen.

Hon kastade av sig kläderna för att byta till fotbollsmundering och däremellan proppade hon i sig en risifrutti. Mitt i klädbytet stannade hon upp och sa: "Mamma. Mina fötter luktar lite starkt...!".

Höhö. Mmm. De gör väl det efter en dag i jodphurs (eller vad det heter) i 20 graders värme. Hela hon luktade "lite starkt" kan man väl säga. Och det lär inte ha blivit svagare av fotbollsträningen.

Kommentarer

"R1" sa…
Finns ett ord för detta! "Curlingförälder" - vem är inte det?!
- "På min tid, fick man ta sig till träningarna själv!", tror jag någon ha sagt någongång.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden