Curling

Grannen kallade mig curling-förälder i en kommentar för ett tag sedan. Helt riktigt. Det är vad jag är. Iofs var det priset jag var villig att betala (förutom köpeskillingen) när vi köpte huset lite längre bort från civilisationen. Ska dottern komma någonstans inom vettig tid måste hon köras. Och bilen ska väl användas. Men vissa dagar känns knasigare än andra. Som idag.

Jag skulle vara hemma senast kl 16 för att hämta barnet och en kompis och helst hinna byta om själv. Jag skippade det egna ombytandet och vi kom iväg ca 16.10.

Hittade kompisen i en busskur och satt i bilkö till ridskolan.

Lektionen klar kl 17.30, vi kom därifrån ca kl 17.45 (efter ovanligt snabbt pyssel och puss med hästen) och var hemma kanske 18.05. Dottern in och bytte om, likaså jag. En snabb knäckemacka och vatten och komma ihåg alla grejer som skulle till dotterns pappa eftersom hon ska rida i morgon.

Så kom vi till fotbollsplanen kl 18.30. Jag sprang en sväng och kl 20 var hon klar.

Raskt till fadern och lämna ridgrejerna och sedan försöka skaffa matsäck till morgonens skolaktiviteter. Det går inte att skaffa nåt på landet kl 20.10. Det visste vi ju.

Och vad skulle vi äta ikväll? Det hade vi ju liksom inte hunnit tidigare under eftermiddagen. Det blev äggröra.

Och så var det ju läxorna.

Och barnet måste ju duscha.

Glosorna hade hon glömt, så 21.10, efter både äggröra och ordinarie läggdags, ringde hon en kompis och fick glosorna upplästa. Snabbt förhör.

Och just det ja. Guldpasset får inte glömmas i morgon och busskortet och vilken väska ska hon ha...

Pust. Nu är det efter ordinarie läggdags för dotterns mamma också.

Kommentarer

Haahhaa... jag är dubbelcurling-mamma - det du! Min dotter tränar curling 2-3 gånger i veckan och tävlar helgerna igenom. Tack och lov för att våren är här och curlingsäsången över!!!! Tävlar i SM ... hade föredragit ett golfproffs så jag kunde suttit i baren och druckit champagnedrinkar istället för kaffe i sunkig cafeteria ... Föresten, kan man ha primuskök inne?
Ilskebyttan sa…
Hmm... Du är värst. Helt klart. ;-) Men jag måste få stånka lite. Är nybörjare på det här "sopandet". Primus inne. Njae, det kanske man inte kan? Har kompisar som bor låååångt ute på vischan och de skaffade nyss ett sånt "aggregat" med lite hjälp av oss, just med tanke på strömavbrott å sånt, men jag vet inte om de har tänkt använda det inne. Det har du rätt i...
Fredrik sa…
Klart man kan ha primuskök inne. Är ju inte konstigare än att ha gasspis inne..

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden