Hästklädsel och bilpäls - eller var det tvärtom?

Som vanligt var jag inte ute i tillräckligt god tid för att boka tågbiljetter...så inatt kl 04.00 startade klockradion och jag skuttade (nåja) upp ur sängen och sprang ner till PC'n för att kolla om biljettbeståndet hade förändrats sedan igår kväll. Japp, det hade det. 05.37 fanns det en! Jag fick för mig att jag hade otroligt bråttom, så det blev racerdusch och snabba ryck. Så snabba att jag var på centralen kl fem. Stånk. Där fick jag sitta och vänta tills tågdörrarna gick att öppna... Aldrig blir det liksom lagom. Antingen alldeles för tidigt eller i sista sekunden flåsandes.

Både på väg till och från jobbgaraget (där jag placerar bilen under Stockholmstripperna) kände jag mig allergisk. Nu är jag verkligen inte allergisk (även om vissa vill hävda det) men det kanske inte är så konstigt att det kliar i halsen när man sitter instängd i en bil med ett halvt ton hästpäls invävd i bilklädseln... Så nu är den städad - och det var väl iofs på tiden. Dottern får nog vackert byta om i sadelkammaren hädanefter. Annars har hon inte bara en anti-köpa-häst-mamma vilken som helst, utan en allergisk anti-köpa-häst-mamma - och det är nog värre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden