Rolig hippa

Det blev verkligen en överraskning! Åtminstone för mig. C-M skulle också blivit överraskad om inte AH hade försagt sig i sista minuten.

Efter en smarrig lunch - tyckte alla utom AF vars kyckling var läskigt nära rå och därmed farlig - åkte vi båt till Styrsö Bratten. Där väntade Susanne på oss. Vi började promenera över den "bilfria" (nå, ett och annat fordon måste man nog ändå kalla bil) ön, och vips blev vi visade ner i -vad som skulle visa sig vara - hennes egen källare. Där förstod jag! Det var en keramikverkstad, fylld med Susannes egna skitsnygga alster.


Vi skulle få skapa. Hon serverade oss fika och förkläden, och berättade om sig själv och lera, typ. Sen fick vi gegga ordentligt. Det var verkligen roligt. Bara det att vi verkligen fick till nåt som stannade kvar på skivan en stund utan att slungas av, var ju fantastiskt. Vi hann göra tre föremål var, under asgarv ggr flera. Håll med om att det är liiite imponerande - eftersom ingen av oss hade drejat tidigare.

Vi fick välja en grej var, och vilken glasyr den skulle ha. Om ca två veckor ska vi träffa Susanne igen och få våra "produkter". Himla kul!

Efter detta forslade vi oss till B och där fanns en fantastisk middag och en massa gott vin. Och HL och AH hade kommit. Vi åt och drack och pratade till mitt i natten. Diskussionerna i vårt lilla gäng pendlar verkligen mellan ditten och datten. Vi kan trassla in oss i etiska bryderier och filosofiska funderingar och sedan snabbt vara djupt engagerade i skvaller, jobbsnack och rent trams.

Jag fick en liten "läxa" med mig från partyt. Efter att ha pratat bloggar en del, fastslogs att vi skulle ha en gemensam blogg. Å den ska jag skapa. Själva görandet är inget svårt - men vad ska den heta???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden