Fiskigt

Igår kväll när vi helt urlakade av kroppslig och själslig trötthet ligger i sängen och ska sova, inser jag att F inte har duschat. Han luktar rök. Usch!
- Nä, jag luktar man, säger F.
- Nä, du luktar böckling.
- Vilken fisk är det egentligen? Torsk?
- Nä.
- Sik?
- Nä.
- Abborre?
- Nä.
- Förresten är det nästan rätt om man säger torsk för allting är ju torsk.
Tyst en stund.
- Kolja är torsk.
- Sch. Vill sova.
Tyst igen.
- Vitling är torsk!
- Tyst.
- Sik är nog torsk.
- Godnatt!
- Nä, sill är det nog.
- Nä det är det väl inte? Tyst nu.

I morse ropade han nerifrån köket: Det ÄR sill!

Nästa fisklektion vill jag ha under normal skoltid...

Kommentarer

Fredrik sa…
Har ALDRIG påstått att sik är en torsk. Det var Hoki jag sa...
Ilskebyttan sa…
Jaja. Som sagt. Jag lyssnade inte så noga... Fisk som fisk.
Stina sa…
Haha...*skrattar gott*
Kram Stina

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden