När man missar sin enda chans

Firade bronshjältinnorna på Götaplatsen igår och traskade pga hunger sen iväg till Ankis favorithak Caleo. Vi var två och vi ville såklart sitta ute - som svar på hovmästarinnans frågor. Jag tyckte att hon var liiite tveksam, men det var inte förrän efteråt som polletten föll ner med ett klonk.

Hon ledde oss längre in på uteserveringsytan, och pekade på tre bordsändar där det fanns plats för två. Nu var jag ju med Anki och då måste man försöka tänka och spana som Anki. Så jag spanade efter de snyggaste killarna. I samma ögonblick som jag la ögonen på den tveklöst snyggaste grabben i lokalen, valde Anki platserna på bordet bakom... honom. Som grabbarna på mitt hjärnkontor först då - sekunden efter snyggnoteringen - kopplade ihop med ett namn. Men då var det för sent. För sent att vända. För sent att byta bord. Anki hade redan valt.

Och jag böjer mig fram (har inte hunnit sätta mig än) och väser "Men Anki!!! Du kunde ha fått sitta bredvid...


...Henke Lundqvist!!!"

Gissa om stackars Anki blev blek under solbrännan...

Det som inte fick hända, hade hänt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden