Soffpotatis

Ska sälja en bäddsoffa. Satt i soffan, som jag inte ska sälja, hela kvällen igår. Var därför (...?) lite trött i morse. Vaknade av ett sms kl 07.04 om att någon vill köpa soffan. 07.04? Eh? Populär sittmöbel. Trodde jag...

Nu är klockan 17 och ingen har hämtat soffan, som jag har kånkat ner för trappan med vissa besvär, samt dammsugit och tvättat. Nu står den på sne, mitt i vardagsrummet, mellan bordet och TV'n.

Varför väcker människan mig kl 7 för en soffa som hon inte vill ha? Hur rimmar det med mina funderingar om att man lär sig nåt varje dag, av nån eller nåt?

Vad lär jag mig idag?

  • Att inte ha ljudet på på telefonen när jag sover? 
  • Att en person som är soffsugen kl 7, inte nödvändigtvis är det kl 14? 
  • Att en halvful soffa väcker större ha-begär än man kunde tro, och mindre hämt-begär när man låtit saken bero?
  • Att jag kan kånka en soffa?
  • Att det går att se på TV över soffan?
  • Att det finns större och mindre problem...och detta var nog ett av de smärre...men att jag inte har så roligt i mitt liv så det lilla problemet räckte fullkomligt till ett ointressant inlägg i en blogg som ganska få läser...

Kommentarer

Fredrik sa…
Jag läser. Gärna.
Unknown sa…
Jag läser gärna med. Är glad att du kommit igång med skrivandet igen. Det är säkert många som läser men få som kommenterar. Så är det på min blogg i alla fall.
Ilskebyttan sa…
Tack. Och jag läser din. Det vet du.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden