Livsskolan

Jag tror att man lär sig av allt i livet, om man vill och känner för det. Särskilt alla möten. Människomöten. Alla personer som berömmer dig, kritiserar dig, reagerar, blundar, ser dig, är oberörda, berörda, whatever. Alla lär dig nåt. Ffa om dig själv, och det användes med fördel i nästa möte med nästa människa.

Jag tänker så om alla jag träffar i alla situationer nuförtiden. Jag gjorde det inte förut, men gör det nu. Varje dag lär jag mig nåt om mig själv genom andra människor. De hjälper mig att blotta sidor som jag tryckt undan, dämpa drag som stör, uppmuntra det bra, förändra det dåliga. Klyscha: Varje möte är unikt. Klyschor är bra.

Den senaste tiden har jag träffat många nya människor. Alla har sett mig på olika sätt, och gett mig på olika sätt. Sett mig från sin horisont. Gett mig svar, reaktioner eller brist på desamma. Varje dag lär jag känna mig själv lite mer, och kan ge av det till nästa människa. Våga mer. Känna mer. Se mer.

Hur ska det sluta? Resan har ju bara börjat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden