Runtröj och struntblogg

Efter att ha vänt ut och in och upp och ner och bak och fram på ett rum igår såpass att en Billy-hylla helt gav vika och rasade ihop och jag tryckte ihop den och lutade den mot en annan och fyllde den med böcker igen...pust... så blev det ju ytterst rörigt därinne och tre flyttlådor stod fortfarande kvar i röran. Så idag skulle de anfallas.

Så jag vände ut och in och upp och ner och bak och fram på lådorna.

Hur mycket skit kan man ha? Och hur mycket kan man kasta? Och hur skönt är det att verkligen bli av med det?

Själslig tvagning. I like. Och det enklaste är nog att kasta materiella ting och använda det som surrogat för mental börda.

Och det här blogginlägget var väl inte av den djupare sorten.

Och jag blev väldigt glad när jag upptäckte att en "gammal" bloggföljare faktiskt är vän med en vän på fejjan och nätverket byggde ihop sig och hon ska läsa min blogg igen.

Och min bror ska hyra ett hus.

Och jag ska snart få träffa "min" vovva igen.

Och visst kan man struntblogga? Det märks väl?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden