Blog-drog

Blogg-läsande är en drog. Har jag märkt. Jag kan sitta lääänge och hoppa från den ena bloggen till den andra. Det finns många som skriver så bra!

Men. Alltså. Var är alla VANLIGA människor? Man skuttar från den ena mer briljanta skribenten än den andra till den ena fyndigare bloggen än den andra, och alla författare är antingen journalister, copywriters, reklammakare eller nåt annat yrkesskrivigt. Jag menar, får inte dessa himla jätteduktiga, smarta, roliga skrivmänniskor utlopp för sin kreativitet och sina uttrycksbehov i yrket? Vi andra som bara skriver för att vi "tycker att det är roligt att skriva lite", får ju mindervärdeskomplex. Som om vi spelar i en annan liga. Eller "vi." Jag, kanske. Jag får väl står för mina egna komplex och inte lägga dem på någon annan. Men fasen. Jag vill också vara slagfärdig, kvick och kul! Inte bara en filosofisk, lätt kroniskt deprimerad, språkpolis.

Det är bara att inse. Jag måste stå upp för tråkmånsarna. Vi ska klå dem. De avundsvärda rolighetsministrarna. Vi vardagstöntar ska ta vår plats i Bloggarien. Eller? Det kanske inte finns något "vi". Det kanske bara jag? Nå. Då ska jag ta min plats. Här ska bloggas. Ju tråkigare desto bättre.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har två tråkiga bloggar..
http://gardener.blogg.se/spaning/
http://gardener.blogg.se/
Ilskebyttan sa…
Tack för det! Då är vi fler. Men frågan är om dina verkligen kvalar in i tråkmästerskapet...? :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden