Kräftor, kubb och knasiga nudister

Nyss hemkomna efter ett dygn i mörkaste Småland. Men för en gångs skull var det inte så mörkt ändå (brukar ösregna mest hela tiden). Solen sken! Barnen badade och pysslade i sin "hamn":


Andmamman kom förbi med sina små barn. Kubbmatcherna gick vår väg och kubbresterna fick stå kvar för revanschen idag (då vi slutade som totalsegrare):



Kräftorna var goda (såklart, jag hade ju med mig mina egna RIKTIGA rosa kräftor från havet). Snapsarna var ganska få. Nubbevisorna gick i ganska falska tonarter.

Vi tuggade vårt vanliga tugg, latade oss och drack några öl.

Och ja. Jag sprang en liten vända i morse. Hurra vad jag är bra. Träffade inte så många människor, förutom två naturister som diskret hade placerat sig mitt på en stor gräsmatta vid en offentlig badplats strax intill en hustomt. De såg väldigt störda ut när jag lufsade förbi på 30 meters håll (på vägen!) och virade hetsigt in sig i sina stora badlakan. Exhibitionister eller bara dumma? Det är klart. De hade ju kunnat satt sig mitt på vägen. Det hade ju varit ännu mindre undanskymt...

Katterna hemma skulle övervakas med webkamera men vips var det tomt på bilden. Cissi hade (visade det sig) flyttat upp bebisarna till stolen igen. Och nu har hon burit ner dem. Verkar lite veligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden