Seg i kolan

OK. Man kan ju lika gärna blogga lite då'ra. Sitter här som enda tanten bland ett helt gäng grabbar. Just nu är det lugnt före min storm. Jag ska tydligen vara den som avgör att allt är klart när det är klart. Känner mig lite mosig i skallen men ska vara skärpt om en timme eller så. Hårda pix. Dessutom ska jag vara här kl 7 i morgon bitti igen...

"Här" är alltså på jobbet fast i Sthlm. Det ska göras stora grejer på stora servrar och många klienter och patienterna får helst vänta med att röntga sig. Lite nervöst men ändå uppsluppet är det ändå i gänget här. Vissa jobbar koncentrerat, andra flamsar och surfar. Det surrar av fläktarna och korridorerna ligger mörka. Lite speciellt. Men det ska bli SÅ skönt när detta är klart.

I morse sprang jag lite. Skulle blivit mer, men plötsligt kände jag regndroppar i solskenet och det var som att jag sprang från solen rakt in i regnväggen. Eftersom jag är gjord av socker vände jag (och fick sällskap av en knasig, brun, skuttande, skällande pudel). Väl hemma slutade det att regna och blev soligt igen. Ööh? Vaf-n? Nå, lite spring blev det i benen i alla fall. Bättre än inget. Tänk på Laika.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden