Kalas. Eller...?

Som vanligt har F redan skrivit om det som jag ska skriva om...Men...

Så var födelsedagen färdig för i år. Dotterns alltså. Det är slut på de regelrätta barnkalasen fr o m i år (11 bast) och eftersom födelsedagsbarnet inte orkat ta tag i planeringen och inbjudningarna, så blev det inte så många barn på kalaset. Ett, typ. Plus grannen och styvsyster förstås. Ganska skönt. Så kom en farmor och farfar och en mormor och en fuskmorfar. Lite kaffe (i för små koppar tydligen, enligt min socialt kompetente sambo) och några plättar special (ffa eftersom mina första skapelser blev några ihopkrympta sotklumpar) som mamma hjälpte till att fixa till när hon kom.

Det har regnat och åskat mucho och kvällen avslutades med belgiskt öl på verandan efter en smarrig krusbärspaj. Allt från ristorante de la granne. Gott.

I morgon ska jag jobba. Konstigt. Borde inte få förekomma mitt i semestern, men det är mitt eget val.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden