Inspiration? Nä.

Inspirationen att skriva nåt intressant är inte på topp. Delvis kanske för att jag och F båda är hemma och upplever samma saker. Svårt att hitta ngt unikt att skriva om. Våra bloggar blir liksom lite likadana.

Så jag lägger väl in samma kort som han har gjort. Kortet som jag har tagit...! Hrmpff.


Det blev alltså två kattungar. Cissi har knappt lämnat dem på ett dygn. Tror inte att hon gjort sina behov heller. Men F satte upp mat och vatten till henne - vilket fick henne att tillfälligt hoppa ner från stolen (!) som hon envist vill stanna i annars. Väntar bara på att någon av ungarna ska ramla ner... Men hon är en envis dam och senast när vi försökte flytta henne till golvet (vilket vi människor tycker verkar säkrare) när hon hade den förra ungen, blev hon mäkta irriterad på oss och lyfte snabbt tillbaka bebisen till stolen igen.


Min envisa dotter åkte till älven för att bada, trots att jag redan tidigare dömt ut vädret som "ej badbart". Och gissa om det regnade alldeles nyss. Då kan mamma sedan säga "vad var det jag sa?!", precis som barnet vill höra. Tror att jag ska tjata om det hela kvällen.

Idag kom jag äntligen igång med köksmålandet igen. Jag tar det i etapper. Att bo och laga mat i ett kök där allting ligger i lådor på golvet och alla luckor står öppna lockar inte. Alltså tar det himla lång tid, men hellre det. Förresten är det ju bara jag som märker skillnaden, så det spelar väl ingen roll om vissa delar är "rosa" lite längre än de andra.

Nu kom barnet hem och hade inga problem alls med att det hade regnat, så det blev inget häcklande från min sida.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden