Jag tänker - alltså är jag ett pucko...

Waouw, nu måste det gå fort. Upptäckte just att mitt favvohotell har slutat servera internet sådär rakt ut i sladden. Nu ska man välja mellan 20 minuters gratis 128 kbps, eller flera timmar (minns inte hur många) 256 kbps för 80 svenska spänn. Här går det alltså långsamt och gratis.

Jobbet har väl börjat på riktigt nu, antar jag. Har ju inte varit så pigg på att jobba sedan flera veckor innan semestern. Kunde ju trott att det skulle bli bättre efter att ha "ojobbat" i några veckor, men jag tror fanken det blev värre. Är grinigare än någonsin och har ett evigt pågående mantra i huvet - "Jag är trött på det här, jag gillar inte detta, jag vill inte". Har läst en del om affirmationer. Det är väl det jag håller på med, även om det inte brukar stå en massa "inte" i de där böckerna. Gissa om jag tycker att det är piss och pest när jag hela tiden intalar mig att det ÄR det. Am I a pucko or what? Fick en liten tillsägelse idag också, vilket som vanligt tog HÅRT. Jag klarar ju inte sånt. Jag ska ju bara ha berööööm, och fjäääsk och "åh vad du är bra". Men jag säger till alla att jag vill ha rak kommunikation och konstruktiv kritik. Vesst. Så bra gick det. Men what the heck. Jag måste ju tåla det. Det gör ju alla andra. Grrrr... Ibland är det bara så jädrans jobbigt att vara jag! Känns rätt OK nu i alla fall, när jag har tänkt på det ett tag. Fast det är väl det som är grejen. Att jag tänker för mycket. Och skriver för många "jag".

Whatever. I morse flyttade Cissi den ena kattungen IGEN. Hon släpar ner - bara - den till nedervåningen och lägger honom under våningssängen! Varför? Knäpp katta.

Nä. Nu ska jag fortsätta den sedvanliga hotellvistelsen - tittandes på TV sittandes i sängen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden