Bubbel

Som om jag inte visste det. Jag kunde inte hålla min ambition. Det är grymmesvårt att skriva något positivt varje dag, om man är som jag. Senast skrev jag om hinkarna. Om jag tänker riktigt hårt kan jag faktiskt komma på en hel hög händelser som gjort mig glad efter hinkarna.

På fredagen var det fint väder och min semester skulle börja. Mannen tog fram lite bubbel och vi satte oss på trappan i solen. Jag hade glömt att det - förutom semesterbörjan - också var halvårsjubileum. 6 månader sedan vi stod i kön i rådhuset och avverkade den långa versionen av bröllopssceremonin, alltså. Typiskt mig att glömma.

När vi hade tagit den första klunken kom grannan hem. (Nu kan vi berätta sanningen, R1). Hon stannade bilen, öppnade dörren och galopperade över gräsmattan mot oss och bubblet. Vet inte om det är bra eller dåligt att hon hade tänkt ut scenariot redan i bilen. Är vi så förutsägbara...? ;-) Hon fick ett glas med bubbel samtidigt med det dåliga samvetet för att hon inte riktigt uppfyllde sin del av avtalet hon hade med sin man. Han skulle handla och hon skulle städa. Hmm. Och här satt hon och skålade. Tror iofs att hon hann med lite städ också.

På kvällen grillade vi och umgicks och hade det "najs" (F gillar inte när jag använder det tramsiga ordet. Därför måste jag ju använda det. Ofta. ;-) ).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden