Spätta

Söndagen var lite seg, lite mer IKEA (hade köpt fel grejer på lördagen) och sen pizza. Städade lite också.

Och plötsligt stod dottern på tröskeln. Hon semestrar f n med sin far, och eftersom semestern hittills tillbringats på en Harley Davidson, har vissa av mina närstående varit en smula oroliga. Så även jag.

Men det gick alldeles över när jag såg henne. Synd att jag inte tog kort. Iklädd sin pappas gamla skinnställ (uppvikta skinnbrallor), mina boots och öppen hjälm över hästsvansen, såg hon väldans tuff ut. Blev riktigt avundsjuk. På hojen hade hon ryggstöd bakom sig och pappa framför sig och jag vet att han kör sansat och "cruisar" mest. Visst, det är klart att andra idioter kan se till att det händer hemska saker, men han är ingen 20-årig yngling på en projektil i 250 knyck. Det minskar åtminstone riskerna avsevärt. Och det är faktiskt HÄRLIGT att åka MC.

Om några dagar ska de åka till Småland, och jag inser att det handlar löjligt mycket om Småland just nu. Det är jätteloppisar och kräftskivor och glasrike och det ena och det andra. Konstigt att just det landskapet ska anfalla så brett just nu i mitt liv...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden