Dagsfångst

Med tanke på förra inlägget lägger jag nu upp en plan (åtminstone ambition). Varje dag ska jag blogga om något jag gjort för att jag var sugen, hade lust, kände för det. De gånger jag släppte hämningarna och bara levde, alltså. Det kommer nog att bli det svåraste uppdraget jag själv har gett mig.

Så. Igår. Supertrött när jag vaknade, men då kom Kasper. Han var SÅ kelsjuk. Sämre kan man faktiskt ha det. En mjuk, spinnig, klumpig, kelig kissemiss som bara öser kärlek över en. Såna stunder får inte nonchaleras. Var kanontrött när jag åkte hem efter ännu en intensiv dag sittandes framför den där datorskärmen. Men istället för att lägga mig i soffan igen, fick jag med mig grannan ut på en "luftning". Vi struntade i stavarna och gick inte så långt, MEN vad skönt det var att röra på benen och andas in en massa lantluft. Syret anföll både inuti och utanpå och ögonen öppnades. Sen blev jag inbjuden till grannhuset och satt och småpratade och drack ett par öl. Det var också en sån där stund som man ska vara tacksam för.

Idag hittills har dagen varit lite lugnare än igår. Jag blev ivägtvingad på sällskapspromenad i stan och slank in om Sushi-haket nr 1. Tog INTE med mig maten hastigt, slarvigt i en påse, utan satte mig ner och njöt. På väg tillbaka till kontoret gick jag omvägar genom stan, slank in om den gröna affären och köpte billigt bubbel, och hann tillbaka innan regnet kom. Ganska bra gjort, trots allt?!

Kommentarer

Tycker det låter som en väldigt mysig tillvaro! Ser med spänning fram emot dina dagliga blogginlägg. Kram!
Hej igen! Jag har utmanat dig på min blogg - om du vill!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden