What's another year?

Så var man en ännu äldre tant. Fortfarande "in my thirties" men ytterligare ett steg mot nästa decennium (om man kan räkna sådana i ens liv) har tagits med stort kliv. Gårdagen började bra med frukost, en nyplockad blomma och present på sängen - ingen sång dock. Egentligen jobbar vi ju båda två, men med så lite aktivitet gick det bra att åka iväg en sväng. Handlade en liten present till mig själv och under dagen duggade SMS'en tätt.

Grannan kom och undrade om vi skulle gå - och jag sa (fånigt) nej först. Tyckte inte att jag skulle behöva offra mig på den stora dagen, eller hur jag nu tänkte. Men efter en stund kom vettet ikapp, och vi gick en sväng ändå.

Och framåt kvällningen bjöd vi hem grannarna på liten fika - som jag (!) hade bakat. Tur att jag gjorde dubbel sats. Det gjorde att det ändå fanns tillräckligt med ätbart kvar efter alla svartbrända övningsexemplar...

Kommentarer

"R1" sa…
Det var gott!
Unknown sa…
Grannika håller med föregående talare. Fruktansvärt goda plättar.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden