Semesteraktiviteter

Det har blivit typiskt snålt med blogginlägg de senaste dagarna eftersom jag f n ägnar mig åt min hobby. Att jobba på semestern. Eftersom jag är dubbelbottnad (=schizofren?) på många sätt har jag ju också flera yrken. Så nu ägnar jag mig åt ursprungsyrket. Det jag trodde att jag skulle bli när jag blev stor. Jag har dock fortfarande inte riktigt blivit det. Varken stor eller färdig med tanken på att det är det jag ska vara och göra tills håret blir vitt.

Jag har börjat och hoppat av, börjat om och bytt bana, börjat en gång till och glidit över till andra spår. Men det kanske är så att jag alltid kommer att halka tillbaka in i den blå sköterskepyjamasen lite då och då. Och inte ens riktig syrra är jag. Bara en sån som skickar röntgen genom folk.

Strålande...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden