Displej-grej

Regn. Vill inte springa i regn. Vill inte springa i regnkläder, rättare sagt. Måste ha en spring-grej hemma. Inne. Men det är ju dyrt. Och fult. Får inte stå inne. Måste stå i garaget men helst inte stå alls, någon annanstans än i affären. Men jag köpte en ändå. Och någon straffade mig genast.

Först välta ner den i kundvagnen så jag inte såg vart jag styrde kundvagnskosan. Och sen välta ur den ur samma vagn och in i bilen. Kundvagnen välte och den där himla gardinen som finns där bak (i bilen) var ju en centimeter för låg, så paketet gick inte in. Försökte trixa in det från sidan in i baksätet, men då körde jag dörren i sidan på grannbilen och gissa vem som kom då. Jo, grannbilens ägare. Jättesur. Och jag kände mig jättedum. Han åkte trots allt efter min lama ursäkt och ja! en hel plats att baxa på. Tänkte jag. Och då kom en annan bil. Bah!

Vandrade bak med det lilla paketet igen och nu skulle det in. Hävde upp det över bagagetröskeln och tog sats. PLOPP! Så lossade gardinen och paketet åkte in. Fint.

Hemma fick jag faktiskt hjälp med att sätta ihop grejen. För det är ju ändå en grej med displej. Och sladdar (som inte syns men ändå - de finns).

Jag har alltså numera en egen magnetisk terrängtränare. Eller som vi säger på svenska; en cross-trainer. Med världens roligast översatta manual. Men det tar vi en annan gång.

Kommentarer

"R1" sa…
Grattis till mojängen. Har F kopplat in den på TVn ännu? Sådär så att du måste träna för att kunna se! ;)
Unknown sa…
Grattis från mig också. Jag är impad över att du klarade baxa den själv. Jag hade ju hjälp av lilla Camilla.
Har du prova den än?
Ilskebyttan sa…
Näpp, han glömde nog bort den funktionen igår. Och japp, jag provade den igår. Blev svettig...

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden